Taaka promocja!


Polowanie na modne ciuchy na wyprzedażach, to nie tylko tanie zakupy. Trzeba uważać, by samemu nie zostać upolowanym przez firmy kuszące nas promocjami.

W lutym zielona, bawełniana sukienka w sklepie Mango kosztowała 89zł, w kwietniu jej cenę obniżono do 49zł. W czerwcu a więc czasie wyprzedaży jej cena spadła do…45 zł. Tyle, że sklep chwalił się obniżką nie dodając, że taniej było nie o 44 zł a zaledwie o 4 złote. Longina Kaczmarek miejski rzecznik praw konsumentów ze Szczecina przyznała, że takie zachowanie sklepu można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową. Od naszych czytelniczek wiemy, że nie tylko Mango w zaskakujący sposób kusi nas promocjami.

Stradivarius

* Na metce od portmonetki można przeczytać, że cena podczas wyprzedaży… jest taka sama bez promocji. Metki z identycznymi cenami naklejono bowiem obok siebie.

* W tej samej sieci w warszawskim CH Targówek skórzana kurtka kosztowała 359zł. Dzień później, podczas nocy zakupów jej cena wzrosła o 100 złotych. Sprzedawczyni przyznała, że kurtka podrożała w ciągu doby i jej ceny obniżyć nie może.

Jak te wpadki tłumaczą przedstawiciele Stradivariusa?

* Pierwotna cena portmonetki wynosiła 29,90 zł, a w czas wyprzedaży cena spadła do 19,90 zł i taka też cena zostałaby naliczona na kasie.

* W przypadku kurtki sytuacja jest jeszcze bardziej skomplikowana, bo według firmy kosztuje ona… 399.90zł i jej cena nie była podwyższana i obniżana. Stradivarius, podobnie jak inne marki w grupie Inditex – (Zara, Zara Home, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Oysho- nie zmieniają, czyli także nie obniżają cen podczas Nocy Zakupów – twierdzą przedstawiciele firmy.

C&A

* W sklepie tej sieci w Warsie&Sawie w Warszawie: kupiłam kombinezon, który był przeceniony o 30% od ceny na metce (129zł). Jak się później dowiedziałam, jego pierwotna cena wynosiła 119zł, czyli 10zł mniej.

Jak tłumaczy się C&A?

Firma twierdzi, że z powodu zbyt małej ilości danych nie jest w stanie wyjaśnić dlaczego na metce cena na w czasie przeceny była wyższa od tej przed promocją.

Źródło: Metro

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: